Головна » 2015 » Вересень » 28 » Освіта для сталого розвитку в дошкільних закладах Маріуполя
21:30
Освіта для сталого розвитку в дошкільних закладах Маріуполя

Освіта для сталого розвитку в дошкільних закладах Маріуполя

               Зараз ніхто не заперечує: без  урахування законів екології в нас нема майбутнього. Перші кроки до пізнання законів природи діти роблять у дитячому садку, де закладаються початкові знання  про навколишній світ, виробляються принципи та звички поведінки, які й визначають в майбутній дорослій людині свідомість і повагу до природи, інших людей і самого себе.  Саме ці принципи реалізуються в міжнародному проекті «Освіта для сталого розвитку в дії». 

                 Дошкільні навчальні заклади Маріуполя з квітня 2015 року  стали активними учасниками цієї програми. Головний науковий співробітник лабораторії дошкільного виховання, Інституту проблем виховання НАПН України, тренер міжнародних освітніх програм, Наталя Василівна Гавриш провела семінар-тренінг для педагогів нашого міста. Учасники активно опрацювали педагогіку емпауерменту, сформулювали поняття «стійкий розвиток», моделювали систему роботи з певної теми, апробовували аудити. Грунтовне обговорення  у педагогів викликали питання необхідності розуміння ідей та потреб сталого розвитку, формування у дошкільників мотивації до дій і моделей поведінки. Кожен з присутніх мав можливість на практиці проявити свої знання в запропонованих тренером ситуаціях. Педагоги жваво обговорювали задані вправи, давали корисні коментарії, ділилися родзинками свого досвіду. Всі присутні виразили щиру подяку  Наталії Василівні Гавриш та сподівання на продовження таких навчань серед педагогів-дошкільників.

         Початком цікавої роботи стало вивчення та  впровадження в освітньо-виховний процес дошкільних закладів міста  змісту нової програми за навчально-методичним посібником Гавриш Н., Саприкіної О., Пометун О. «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку».

         Ознайомившись з рекомендаціями науковців педагоги  дошкільного закладу № 150 (завідувач Камєнєва Галина, методист Жмурко Олена) вихователі систематизували матеріали згідно підтем, зробили добірку ігор пізнавального та творчого характеру, переконалися в тому, наскільки важливо долучати до програми сталого розвитку не тільки вихованців , а й їх батьків, адже діти завжди беруть  з них приклад. Батьки за допомогою педагогів мають подавати дітям позитивний, цілеспрямований і дієвий приклад  природодоцільної поведінки, усвідомлено й позитивно ставитись до всього, що існує в природі. 

 Родини вихованців з великим  бажання приєдналися до проекту, проявили активність та ініціативу  під час проведення акцій з благоустрою ігрових майданчиків та території закладу, зокрема таких:

- «Друге життя непотрібних речей, або прикрашаємо майданчик для прогулянок влітку», «Таткова майстерня з ремонту зламаних іграшок «Золоті руки», благодійна акція «Допоможи переселенцям».

Дуже цікаво пройшли  конкурси серед батьків: «Нетрадиційне спортивне обладнання для дітей – власноруч», «Найкращий колаж із бросового матеріалу», створення кращого рекламного флаєра з відходів паперу «Купуйте товари з екологічними значками». Дбайливі вихователі підготували буклети для матусь «Як самостійно виготовити екологічні миючі засоби» та встановили контейнери для обміну непотрібними іграшками та книжками.

 Для педагогів дошкільного закладу № 84 (завідувач Назаренко Світлана, методист Тищенко Вікторія) завжди була актуальною проблема розвитку у малят потреби й вміння не лише милуватися й пізнавати, робити відкриття, але й піклуватися та  бережливо використовувати природні ресурси. Тому перед дорослими постало важливе завдання – створити  належне еколого-ігрове середовище  для малюків. Дошкільнята полюбляють проводити експерименти та  дослідження в  осередках  живої природи, пізнавально-дослідницької діяльності.  В кожній групі створені «Полиці розумних книжок», на яких постійно оновлюються тематичні добірки книжок, дитячих журналів та енциклопедій.

Педагоги закладу ефективно впроваджують творчі проекти: «Кольоровий світ довкілля», «Бережіть воду!», «Флора Приазов’я», «Театр природи»,  щоквартально   випускають  екологічну газету «Маленькі екологи», проводять  роботу  гуртка «Дискавері».

У цьому році була проведена акція «Збережемо природу заради майбутнього!», а на отримані кошти від збору макулатури придбали необхідний інвентар та  разом з батьками висадили  дерева та кущі на території дитячого садка.

Педагоги дошкільного закладу №156 ( завідувач Андрієвська-Герланець Регина, методист Родітелєва Світлана) теж  активно залучилися до освітньої програми. Навчаючи дітей раціонально використовувати воду, енергію, сортувати сміття і переробляти його, провели низку заходів: «День пропаганди економії енергоносіїв», «День захисту оточуючого середовища: збір макулатури», літній міні-проект «Рослини перед нами» (частина річного проекту «Від зернини до корзини»), сумісні розваги з батьками та школярами:

  • Економія водних ресурсів. «Казка про краплинку»,
  • Економія ресурсів. «Всі іграшки дуже раді дітям нашого садка»
  • Позитивний світогляд. «Що таке добре. Що таке погано?»

Вихователі  разом з дошкільниками організували святкову виставку малюнків, аплікацій, плакатів з гаслами: «Врятуємо дерева!», «Збережемо природу!», «Прибери за собою!»   Юні творці дошкільного закладу  залюбки готували свої вироби та плакати  з викидного матеріалу. Тут можна було побачити дитячі іграшки, які самостійно змайстрували дітлахи, дидактичні посібники  з непридатного матеріалу.

Діти з задоволенням і цікавістю  брали активну участь в усіх заходах. Реакція дітей при цьому була позитивна, радісна, ігрова. Малюки намагалися використовувати набуті знання в повсякденному житті. Вони стали більш спостережливими, допитливими, турботливими, своїми враженнями охоче діляться з ровесниками, членами сім’ї, розповідають про користь та значимість взаємозв’язку живого й неживого в природі.

Робота в дошкільних закладах міста буде продовжуватись у рамках методичної лабораторії для вихователів, методистів та завідувачів у  міському науково-методичному центрі. Особливу увагу планується приділити  впровадженню освіти сталого розвитку в усіх дошкільних закладах, взаємодії педагогів з батьками та громадськими організаціями.

 

 

Тетяна Упир,

методист з дошкільної освіти МНМЦ

 

Переглядів: 1457 | Додав: Світлана | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Календар
«  Вересень 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Наше опитування
Я ознайомлений з проектом "Освіта для стійкого розвитку"
Всього відповідей: 8
Контакти
Добровольська Світлана Вікторівна - dobrovolska_sv@ukr.net Упир Тетяна Іллівна - ilintan@yandex.ua Кошкер Антоніна Йосипівна - antonina.koshker@gmail.com Халєєва Любов Миколаївна - Haleeva8@ukr.net
Годинник