Головна » 2016 » Травень » 4 » Міський форум «Освіта для сталого розвитку в дії»
23:37
Міський форум «Освіта для сталого розвитку в дії»

Міський форум «Освіта для сталого розвитку в дії»

 

25 вересня 2015 року 193 держави-члени Організації Об’єднаних Націй на Саміті зі сталого розвитку в Нью-Йорку одностайно прийняли нову глобальну програму сталого розвитку, що містить 17 цілей, яких світ має досягнути до 2030 року.

«Справжнім тестом відданості Порядку денному-2030 стане його виконання. Нам потрібні дії з боку всіх та всюди. Наш орієнтир - сімнадцять Цілей сталого розвитку. Вони є переліком обов'язкових справ для людей та планети, планом досягнення успіху», — підкреслив Генеральний секретар ООН Пан Гі Мун під час виступу на саміті.

1 січня 2016 року розпочався відлік часу — світ має 15 років, аби досягнути 17 амбітних цілей.

Для забезпечення сталого розвитку – чи не найважливішого завдання, що будь-коли стояло перед людством, особливі надії покладаються на освіту. Це питання, а саме реалізація Міжнародного освітнього проекту «Освіта для сталого розвитку в дії» розглядалося на міському форумі, який відбувся 27 квітня, на базі спеціалізованої школи №5. У роботі форуму взяли участь депутати міської ради, головний спеціаліст з екології управління екології та енергоменеджменту Маріупольської міськради, методисти МНМЦ, представники адміністрації НВЗ та ДНЗ, учителі, представники громадських організацій, вихователі, батьки, учні. Перед початком форуму учасникам було запропоновано відвідати виставку робіт учнів СШ №5 на тему «Друге життя матеріалам!» та виставку колажів. З великим інтересом гості переглянули фотоматеріали та відеоролики переможців міського конкурсу «Екологічний слід».

Форум проходив у форматі відкритого інформаційного простору за двома основними напрямками:

  1. Дошкільний та загальношкільний підхід в освіті для сталого розвитку.
  2. Перспективи освіти для сталого розвитку в ДНЗ та НВЗ міста.

На початку форуму учасники познайомилися з відеозверненням Пометун Олени Іванівни – доктора педагогічних наук, професора, члена-кореспондента НАПН України та відео фрагментами з різних каналів ЗМІ про реалізацію проекту в регіонах України.

Під час урочистої частини були нагороджені переможці міського конкурсу відеороликів «Екологічний слід». Погодаєва Раїса Іванівна, в.о. директора МНМЦ, відмітила високий рівень представлених робіт, звернула увагу на актуальність висвітлених тем як для міста, так і для регіону в цілому.

Ідучи в ногу зі світовим співтовариством, як зазначила  Добровольська Світлана, тренер проекту, методист МНМЦ, Україна, Донеччина, Маріуполь задекларували свою орієнтацію на стратегію сталого розвитку. Очевидно, що розвиток освіти для сталого розвитку потребує нових педагогічних моделей, нової педагогічної культури та мислення, нового педагогічного змісту.  Починаючи з 2013 року педагоги міста активно включилися в реалізацію Міжнародного проекту «Освіта для сталого розвитку в дії».

У 2015 році ми почали масштабне поширення програми для дитячих садків “Дошкільнятам – освіту для сталого розвитку”.

Ольга Романова, вихователь ДНЗ №91, представила доповідь «Розуміння концепції алгоритму у формуванні сталого розвитку дошкільників». Вона познайомила слухачів, як на конкретних прикладах можна використовувати алгоритми у структурі психолого-педагогічного проектування в діяльності дітей. Навела приклади застосування алгоритмів у освітній, дослідницько-пошуковій, самостійній, індивідуальній, трудовій видах діяльності дошкільнят. 

Олена Жмурко, вихователь-методист ДНЗ №150, розкрила тему «Екологічна освіта дошкільника як чинник сталого розвитку».  Вона розповіла як впроваджується курс «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» в навчально-виховний процес; як діти знайомляться з діями та їх відпрацьовують на практиці. Заклад практикує сумісні з батьками акції та конкурси, зокрема еко-акція «Висади лікарську рослину – подбай про здоров’я дитини», конкурс колажів «Не смітимо, а – творимо», цікавими є акції для мешканців мікрорайону. Вихователь продемонструвала інформаційні буклети для батьків та міні-енциклопедії для дітей.

Найактивніші учасники проекту – вчителі початкових класів. 75 педагогів пройшли тренінги з ОСР із 45 навчальних закладів міста.

Халєєва Любов, методист МНМЦ, у своїй доповіді «Від ідеї до результату» зупинилася на конкретних кроках реалізації проекту, дала характеристику основним векторам діяльності, які наповнені ефективними формами роботи, наприклад, жовтень – «Раціональне споживання енергії», лютий – «У розумних людей – розумні покупки». Вона відзначила цікаві знахідки педагогів, які отримують гарні результати у своїй діяльності з впровадження курсів «Уроки для сталого розвитку. Школа друзів планети», «Уроки для сталого розвитку. Моя щаслива планета». Кожного дня вчителі початкових класів поповнюють калейдоскоп цікавих справ на сайті http://marosvitadev.ucoz.ua/.  

Тетяна Люта, вчитель початкових класів ЗОШ №15, розповіла про цікаві знахідки щодо формування екологічної свідомості учнів, зокрема участь у проекту «Трансформація ринку в напрямі енергоефективного освітлення». Заслуговує увагу досвід роботи в громаді: акція «Чисте подвір’я», ярмарка «Оберіг» та у роботі форумів різного рівня з даної проблеми.

Наталя Чернова, вчитель початкових класів ЗОШ №9, звернула увагу на мотиваційну складову екологічного виховання засобами науково-педагогічного проекту «Росток». Бажання і надалі піклуватись про довкілля виникає на підставі інформації про значення власних дій та оцінку результатів. Основне питання, на котре відповідають школярі в результаті такого вивчення, – яким є мій власний вплив на навколишнє середовище.

Кальсіна Світлана, зам. директора з НВР СШ №5, познайомила з практикою впровадження курсів «Уроки для сталого розвитку» з 2 по 9 клас. Практика показує, що, якщо вивчати даний курс у системі, то зміни в поведінці дітей приводять до реальних дій. Діти поступово усвідомлюють концепцію: «Мої розумні дії принесуть користь не тільки природі, а й мені». Учні з великим задоволенням беруть участь у міні-проектах, акціях не лише в школі, але й у громаді разом з батьками.

Завданнями Національної доктрини розвитку освіти у ХХІ столітті, Концепції екологічної освіти України передбачено формування екологічно доцільної поведінки школярів. Одним із шляхів досягнення зазначеної мети є включення в систему позакласної виховної роботи занять «Уроки для сталого розвитку».

Олена Боруш, методист МНМЦ, вчитель біології ЗОШ №47, зробила акцент на реалізації діяльнісного підходу через впровадження технологій інтеграції до природного середовища. У своїй доповіді вона звернула увагу на досвід роботи міжшкільної дитячої екологічної ліги «Еко світ» та участь в екологічному проекті «Зелений росток». Вчитель зазначила, що позакласна робота має на меті досягнення змін у звичках, поведінці та стилі життя учнів, спрямованих на раціональне ставлення до використання ресурсів планети й їх свідоме заощадження.

Лариса Єрьоменко, педагог-організатор ЗОШ №11, та Голуб Галина, педагог-організатор ЗОШ №34, презентували проект «Чистий Маріуполь – моє світле майбутнє», який має об’єднати вчителів, учнів та батьків для реалізації екологічної концепції міста «Разом ми зробимо більше».

Під час форуму учасники активно обговорювали запропоновані питання, особливо цінним є те, що учасниками дискусії були й учні, які підтвердили думку, що практичні дії, запропоновані доповідачами, є актуальними, досвід цікавим і завдання даних курсів надихають до дії.

Стале суспільство – це суспільство, яке зберігається протягом життя багатьох поколінь і характеризується далекоглядністю, гнучкістю і мудрістю, за яких не руйнуються його фізичні та соціальні системи життєзабезпечення, чого і прагнуть освітяни міста Маріуполя. Ми переконані: «Якщо знання ведуть до дискусії, то тільки розуміння – до дії».

 

Методист МНМЦ                                     Добровольська С.В.

 

Переглядів: 877 | Додав: Світлана | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Календар
«  Травень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Наше опитування
Я ознайомлений з проектом "Освіта для стійкого розвитку"
Всього відповідей: 8
Контакти
Добровольська Світлана Вікторівна - dobrovolska_sv@ukr.net Упир Тетяна Іллівна - ilintan@yandex.ua Кошкер Антоніна Йосипівна - antonina.koshker@gmail.com Халєєва Любов Миколаївна - Haleeva8@ukr.net
Годинник