22:29 СТОРІТЕЛІНГ, МАЙНДМЕППІНГ, СОКРАТІВСЬКА ДИСКУСІЯ ТА ТЕАТР: ЯК ТРЕНЕРИ ПРОЕКТУ ОСВОЮВАЛИ НОВІ МЕТОДИ ТА ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ | |
25-27 червня для тренерської команди проекту у Києві був організований тренінг"Інноваційні методи навчання в освіті для сталого розвитку". Впродовж трьох днів 28 тренерів, шкільних і дошкілля, що прибули з 13 областей-учасниць проекту (у тому числі із міст Маріуполь та Слов’янськ Донеччини), не давала спокою правій півкулі мозку. Сторітелінг, майндмеппінг, Сократівська дискусія, ігрові практики, психогімнастика, театр — тренінг логічно поєднав у собі нові методи та технології навчання, які згодяться як на уроках з дітьми, так і у тренерській практиці. Навчання проводила науковий керівник проекту Олена Пометун; занурювала у театралізованих методів — Ірина Запольська, керівник і режисер ДІМ "Равлик"; досвідом психогімнастики та ігровими вправами ділилась Ануш Ага. “Деякі із тренерів у нашій команді вже 3 роки, а є й такі, що понад 6. Ми не дозволяємо розслаблятися нашим цінним кадрам, хочемо щоб вони постійно збагачували свій професійний багаж”, — каже науковий керівник проекту Олена Пометун. /У житті тренери проекту (якими ми дуже пишаємось!), окрім того, що вони наші тренери, в першу чергу, прекрасні вчителі, вихователі, завучі, методисти, автори-розробники…/ Головний девіз, під яким пройшов тренінг — “Спонтанність!”. У перший день розглядали сторітелінг як технологію навчання і життя — як майстерно складати та розповідати історії, їх роль в донесенні інформації, як застосовувати на уроках. Вчителі самостійно складали історії з тематики сталого розвитку, вправлялися правильно вибудовувати цікавий сюжет: зачин, зав’язка, перепетії, кульмінація, розв’язка, мораль. Зауважили, що дуже корисно складати історії з дітьми: персоналізація допомагає дітям краще вивчати проблему, зацікавлює та занурює у неї. Також освоювали технологію майндмеппінгу — так званих інтелектуальних карт, які дозволяють легше структурувати та візуалізувати інформацію, перетворювати складне у просте.
Тренери візуалізували інтелектуальну карту під назвою “Тренер протягом життя”: що потрібно, щоб успішно продовжити тренерську діяльність після проекту. Перший день тренінгу завершили навчанням методу Сократівської дискусії. Кожен з учасників читав “про себе” вірш “Конец и начало” Віслави Шимборської у перекладі Гліба Ходорковського. Потім керівник дискусії задавав питання — від загальних до конкретних, просуваючи групу поступово у глибину проблеми: Де тут початок, а де кінець? Хто цей “кто-то” — одна людина чи різні? Яке враження залишає вірш: позитивне чи негативне? І так далі. Кожен по черзі міг висловити власну думку. “Ми звикли до іншого формату дискусії, коли люди сперечаються, у кращому випадку. Тому після освоєння цієї технології у наших вчителі виникло питання, а чи було це взагалі дискусією, адже, за їхніми словами, вони просто кожен висловлював власну думку. Ціль дискусії, насправді, не знайти істину. Її нема. Також не є ціллю дискусії розв’язання суперечливого питання з “єдино правильного” погляду. Важливо — залучити усіх до обговорення, озвучити проблему з різних сторін”, — розповіла Олена Пометун. Наступний день був присвячений ігровим практикам у школі та театралізованим методам. Фахівець Ануш Ага, яка працює з дітьми різного віку, навчала енерджайзер-ігор: рухавки, психогімнастичні вправи тощо. Далі перейшли до великої частини тренінгу, що продовжилась і третього дня, відкерівника і режисера ДІМ "Равлик "Ірини Запольської — “Формування нових моделей поведінки учнів засобами театралізованих тематичних програм”. “Практична робота полягала в колективному творенні ескізу до тематичної театралізованої програми за тематикою навчального матеріалу в рамках уроків сталого розвитку. Робота над створенням ескізу тривала три години”, — розповіла пані Ірина. У третій день тренери також навчалися нових методів самопрезентації. Дякуємо усім за роботу! Нам це принесло море задоволення, чудових переживань і вражень. А також — нових знань та відкриттів. Сподіваємось, що і вам. Джерело:http://esd.org.ua/node/856 | |
|
Всього коментарів: 1 | |
| |